Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
KTM’s mindste allroader går ind i 2023 med en mindre, men vigtig opdatering: Den får rigtige egerhjul, der stadig er i dimensionerne 19″ for og 17″ bag. Selvfølgelig for at få et mere offroad-fokuseret image og blive mere kapabel i terræn. Du kan selv vælge, om du vil have din 390 Adventure leveret med eger- eller støbte aluminiumshjul. Egerhjulene koster ekstra, men vi gætter på, at de fleste vil vælge dem alligevel. Uanset valget er fælgene skoet med de anerkendte allround-dæk Continental TKC 70.
Yderligere ændringer for 2023 er, at den lille 390-motor nu ånder gennem dobbeltkatalysatorer, og Euro 5-opdateringen er heldigvis sket, uden at miste kraft. 44 hk og 37 Nm gør den 172 kg tunge motorcykel rimelig kompetent over træstammer og sten. KTM 390 Adventure adskiller sig fra fra andre “entry-level-cykler” med sit komplette elektroniske udstyr. Dette inkluderer både kurve-ABS, offroad traction control og quickshift, som dog er ekstraudstyr.
Kørestillingen og den lave sædehøjde gør 390 Adventure meget velegnet til begyndere – og især dem, der har lyst til at forsøge sig på grusveje.