Yamaha Tracer 9 i 2025: Automatgear, matrix-lys og højere komfort
På Ducati-fabrikken i Borgo Panigale har man nu startet produktionen af den nye Monster, som forventes at lande hos de danske forhandlerne i næste måned. MotoGP-kørerne Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), Enea Bastianini og Luca Marini (Esponsorama Racing) nåede at følge monteringen af det første eksemplar på samlebåndet, inden de tager til året første MotoGP-test på Losail-banen i Qatar.
Siden lanceringen er der bygget mere end 350.000 Monster’ere, hvilket gør modellen til både den mest solgte og den længst producerede i Ducati’s historie. Den nye model er bygget på samme filosofi som ur-Monster’en fra 1993 – en let og sportslig streetbike med teknologi fra fabrikkens aktuelle superbike, men som stadig er perfekt til gadebrug. V2-motoren i den nye Monster yder 111 hk, og tørvægten er blot 166 kg. Den er dermed hele 18 kg lettere end forgængeren, bl.a. fordi Ducati her har valgt at droppe deres ikoniske rørgitterramme i stål.
Nyheden kommer i Ducati-rød (154.990 kr.) og Dark Stealth (157.790 kr.) med sorte hjul og Aviator Grey (157.790 kr.) med GP-røde hjul. Ønsker du en mere sporty fremtoning, fås Plus-versionen i samme farver med en lille vindsplitter over forlygten og skal over passagersædet. Den koster 161.990 kr. i rød og 164.900 kr. i Dark Stealth og Aviator Grey.