Yamaha Tracer 9 i 2025: Automatgear, matrix-lys og højere komfort
Ducati giver Supersport et nyt modelnavn, forbedret udstyr og et mere sporty look til modelåret 2021. Alligevel forbliver modellen tro mod sin natur som letbenet tourer. Den nuværende Supersport har været på markedet i fire år. Selvom navnet lyder af racerbane, foretrækker Superport landevejens sving.
Derfor har modellen kørt sig ind i hjerterne hos mange touringkørere. Sjælen er den samme på 2021-modellen, men meget andet er forandret. Den mest åbenlyse ændring er navnet.
Supersport bliver til Supersport 950, og som før vil den findes i en S-version. Den visuelle kobling til den sportslige topmodel Panigale V4 kan heller ikke overses. Kåbens sider er trukket længere ned og gæller i siden sørger for optisk dynamik. Den nye front med symmetriske LED-lygter skulder også mere ondt frem for sig forgængerens.
Ducati løfter samtidig udstyrsniveauet på Supersport 950. Kurve-ABS bliver standard, og det samme bliver tovejs quickshifter. Køreren får desuden nu endnu mere info fra cockpittets nye 4,3” TFT-skærm, og en ny polstring af sædet øger siddekomforten.
Euro 5 er obligatorisk i 2021, og V2’eren på 937 kubik klarer de skrappere emissionskrav uden ændringer i ydelsen, som altså stadig hedder 110 hk og 93 Nm.
Ducati Supersport 950 fås som basisudgave med fuldt justerbar Marzocchi-gaffel og en justerbar Sachs-støddæmper. S-udgaven har affjedring fra Öhlins og fås i farverne hvid og rød. Basismodellen fås i rød.