Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
Tidligere på måneden varslede Suzuki med en Youtube-teaser, at en ny GSX-S 1000 var på vej. Og her er den så. Den store naked bike får et helt nyt look med skarpe, aggressive former og futuristisk LED-lygtedesign i to etager. Pist borte er de afrundede plastdetaljer, der er erstattet af en mere frembrusende fremtoning med MotoGP-inspirerede vinger.
Række-4-motoren på 999 kubik er gjort Euro 5-klar, og den yder nu 152 hk i stedet for 150. Kræfterne afleveres i en federe og fladere momentkurve, der sikrer mere kraft i bund og mellemområde.
2021-udgaven af GSX-S 1000 får samtidig ny elektronik med splinterny LCD-instrumentering, tovejs quickshift, tre riding modes (alle med fuld effekt, men blidere eller skarpere karakter) samt 5-trins traction control. Lidt overraskende er elektronikken uden IMU – hvilket vil sige, at hverken traction control eller ABS’en på de fine Brembo-bremser har kurve-regulering.
Tanken er vokset fra 17 til 19 liter, og kørestillingen er finpudset – styret er nu 23 mm bredere og placeret 20 mm tættere på køreren. Og forbedret assist/slipper-kobling har modellen også.