Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
Honda afslører i dag en helt ny Hornet på Intermot – fuldstændig nykonstruktion og den første Hornet i modellens 25-årige historie, som ikke er 4-cylindret. I stedet drives CB 750 Hornet af en 270-grades twin, som ikke blot er en opdateret udgave af den langslagede NC 750-motor, men derimod en nyudviklet, overkvadratisk konstruktion med alle elektroniske herligheder.
755-kubikkeren med 8-ventilet Unicam-topstykke yder 92 hk ved 9500 o/m og 75 Nm ved 7250 o/m. Du kan vælge mellem køreprogrammerne Rain, Standard og Sport, men derudover får du motorbremsestyring, traction- og wheelie control.
Motoren hænger i et også nyudviklet stel i runde stålrør, som er 20 procent lettere end et CB 500-stel og dermed er til at sikre en fuldtanket vægt på blot 190 kg. Den oprindelige Hornet’s 16”-forhjul har CB 750’eren ikke, men 17-tommerne for og bag holdes i ørerne af fine komponenter fra Showa. Fortil en 41 mm Separate Fork Function Big Piston upside down-gaffel og bagtil af en dæmper med ProLink.
Instrumenteringen har 5” TFT-display i farver med Honda Smartphone Voice Control.
CB 750 Hornet kommer i farverne Pearl Glare White og Graphite Black (begge med stel i metallicrød og rød-anodisere gaffelben) samt Matte Iridium Gray Metallic og Mat Goldfinch Yellow.
De første eksemplarer ventes at være hos Honda-forhandlere i februar 2023, og prisen lander lige under 100.000 kr.