Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
For et par uger siden præsenterede Kawasaki de nye elmotorcykler Z e-1 og Ninja e-1. Nu løfter Kawasaki sløret for endnu en nyhed med alternativ motorisering: Ninja 7 Hybrid.
Fremdriften i Ninja 7 Hybrid skabes af en helt ny 451 kubik række-2-motor med valgfri manuel/automatisk gearkasse – og en batteridrevet el-motor.
En kombination, som Kawasaki mener skal byde på en helt ny køreoplevelse – takket være en motorydelse på 43,5 kW, som stiger til en hybridydelse på 51,1 kW med såkaldt “e-boost”. Kræfterne leveres via de tre køreprogrammer Sport-Hybrid, Eco-Hybrid og EV. Sidstnævnte er særligt tiltænkt situationer, hvor lydsvag kørsel er passende. I EV-mode er hastighed og rækkevidde begrænset.
Andre innovationer omfatter stop/start, som stopper forbrændingsmotoren ved stilstand for at spare brændstof, samt Automatic Launch Position Finder (ALPF), som automatisk vælger 1. gear ved stilstand. Desuden har modellen et elektrisk krybegear (frem og tilbage), som letter manøvrering og parkering.
Ninja 7 Hybrid’s drivlinie sidder i en specialdesignet version af Kawasaki’s velkendte stålramme i runde rør. Og man har gjort sig umage for at placere kombinationen af benzinmotor, den 9 kW stærke elmotor og det tilhørende 48V lithium-ion batteri optimalt med henblik på massecentrering.
Modellen leveres selvfølgelig med fuldfarve TFT-instrumentering med smartphone-tilslutning. Hvornår ved vi desværre ikke, og prisen er heller ikke meldt ud.