Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
For et år siden blev vi alle blæst bagover af Kawasaki’s grotesk hurtige, kompressorladede naked bike. Nu kan vildskaben nydes på et lidt højere niveau med lanceringen af denne SE-variant.
Her får du samme 200 hk og 137 Nm, kompetent kontrolleret af elektronikken, der har hele pakken af køreprogrammer, cruise-, traction- og launch control samt tovejs quickshifter. Alt styret med input fra systemets 6-aksede IMU, der registrerer alle motorcyklens bevægelser.
På SE-varianten kontrollerer disse signaler desuden Shyhook-affjedringen fra Showa, så dæmpningen indstilles i realtid til kørselsforholdene. Altså om asfalten er ujævn eller plan, om du kører hurtigt eller langsomt, aggressivt eller blødt. Basisdæmpningen bestemmes af det valgte køreprogram – Sport, Road, Rain og Rider (dit personligt indstillede).
Udover affjedringskomfort, som om du hang i en krog fra himlen, har SE-modellen ekstra fine bremser i form af Brembo’s Stylema-calipere (Z H2 kører med mere ordinære M4.32) aktiveret via stålarmerede slanger af en radialmaster, der også kommer fra producenten i Bergamo.
Hvad Kawasaki Z H2 SE koster, har vi endnu ikke set.