Ny Suzuki V-Strom 800 til 2024

Næste år kommer Suzuki med endnu en model i V-Strom-serien – basismodellen Suzuki V-Strom 800. Den mere asfaltorienterede søster til V-Strom 800 DE, som med terrænvenligt 21”-forhjul.

V-Strom 800 får et mere styrevilligt 19”-forhjul og kraftige 4-pots radialcalipere. Affjedringen er desuden kortere og og sædehøjden lavere, hvilket flugter fint med, at V-Strom 800 mere er tiltænkt traditionelle veje. 

Stel og motor er løftet direkte over fra 800 DE, hvilket betyder, at trækkraften kommer fra en 270-graders, 2-cylindret rækkemotor på 776 kubik, med 84 hk og 78 Newtonmeter. Motoren har to balanceaksler, og vi har oplevet den som ekstremt støjsvag med behagelig motorkarakter med masser af punch fra lave omdrejninger. Suzuki har forsynet den nye V-Strom 800 med tre forskellige køreprogrammer, “low rpm assist”, flertrins traction control, tovejs quickshifter og et ABS-system med to modes. En assist/slipper-kobling sikrer nem betjening og forhindrer desuden, at baghjulet hopper ved kraftige nedgearinger.

Stellet er en profilkonstruktion i stål, der benytter motoren som medbærende element og har hjælperammen i aluminium boltet på. I forhold til DE-modellen er sædehøjden 30 mm lavere, mens styret sidder 13 mm lavere og 23 mm længere fremme. Fodhvilerne er placeret 7 mm højere og 14 mm længere tilbage. Resultatet er en mere sportslig kørestilling med mere fornemmelse for, hvad forhjulet har at byde på. Dækdimensionerne er rimelige 110/80-19 foran og 150/70-17 bag.

Suzuki V-Strom 800 kommer i tre farver, blå, sort, grøn. Vi kender endnu ikke prisen.

Annonce

Annonce

Screenshot