Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
To sportsorienterede banditter fra Milwaukee rammer asfalten i nærmeste fremtid. Low Rider S er tredje medlem af Harley-Davidson’s S-famile, der også består af Fat Boy S og Softail Slim S, som blev lanceret i efteråret. Den nye powercruiser drives af en Screamin’ Eagle Twin Cam 110-motor, der ånder gennem et Heavy Breather-luftfilter og en 2 i 2-udstødning i Fat Bob-stil og leverer 156 Nm ved 3500 o/m – så der er massiv kraft at accelerere med. Affjedringen er opgraderet i forhold til standardudgaven af Dyne Low Rider med såkaldt Premium Ride-indmad i forgaflen og ditto gastrykdæmpere, og bremserne er også forbedrede. Kørestillingen er gjort mere opret, selv om solosædet stadig sidder lavt (675 mm), og en lille styrkåbe bryder fartvinden.
Den lidt finere søster, CVO Pro Street Breakout, er en småserie Custom Vehicle Operations-model, der mikser flabet dragbike-stil med eksklusivitet. Her er drivkilden Screamin’ Eagle Twin Cam 110B-V2’eren, som har indbyggede balanceaksler.
Vi kender endnu ikke prisen på de to nyheder.