Yamaha Tracer 9 i 2025: Automatgear, matrix-lys og højere komfort
Begyndere med sport i blodet har længe nydt godt af RC 390’s ideelle kombination af kræfter og vægt. Men med 2022-årgangen bliver det endnu lettere at smide den 1-cylindrede supersport-racer om hjørnerne.
Et nyt hjuldesign tegner sig for en 3,4 kg uaffjedret vægtbesparelse i forhold til den foregående generation, mens det nye ByBre-bremsesystem sparer 960 gram. Rørgitterrammen i stål er slanket for 1,5 kg.
Ændringerne på stel, hjul og bremser følges op af en opdateret WP Apex-affjedring med 30 klik kompressionsjustering i venstre ben og 30 klik til rebound i højre på forendens kraftigt dimensionerede upside down-gaffel.
En ny racerinspireret kåbe gavner ifølge KTM både vind- og vejrbeskyttelse, men sikrer samtidig med køling af motoren og varmeafledning fra køreren, der også kan glæde sig over en større benzintank.
Ændret mapping og en ny luftfilterboks giver den 4-ventilede DOHC-single mere kraft i mellemområdet og bedre kørbarhed. I forhold til elektronisk styring sætter den nye RC 390 nye standarder for A2-klassen med kurve-ABS, nedlægningsafhængig motorbremsestyring og mulighed for at tilkøbe tovejs quickshift.
Billedet fuldendes af et nyt, todelt TFT-cockpit i farver, der kan kobles til din smartphone via KTM’s MY RIDE-app.
Den nye RC-model (der også kommer som 125-kubikker) er i butikkerne i marts 2022.