Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
Der er skruet op for det særprægede Sugomi-design på 2025-udgaven af Z 900, Kawasaki’s vigtigste nyhed til den kommende sæson. Linierne har fået mere kant, bl.a. ved hjælp af flere metaldele, men japanerne lover også mere køreglæde på den populære streetbike. Bl.a. takket være opdateringer på både stel/affjedring og motor. Et fat bar-styr og et nyt sæde med ændret form og polstring skal give en mere engageret kørestilling og øge komforten.
Elektronikken med IMU-input byder nu på nedlægningsafhængig traction control og kurve-ABS på bremserne (nu med radialcalipere for), fartpilot og Kawasaki’s seneste tovejs quickshift (KQS), der fungerer helt ned til 1500 o/m. Samtidig bliver Z 900 årgang 2025 den første Kawasaki med turn by turn-navigationssystem. Det hele styret via en ny 5” TFT-skærm og Kawasaki’s Rideology Version 2.0-app med stemmekontrol. Euro 5+-opgraderingen har kostet en enkelt hk og 1,2 Nm, men både peak power og maksimalt moment findes ved samme omdrejningstal som før, og mellemområdet har angiveligt fået et løft. Brændstoføkonomien er ifølge Kawasaki også forbedret med over 15 procent.
Den finere SE-udgave af Z 900 udmærker sig ved at have M4.32-calipere fra Brembo, stålarmerede bremseslanger, fuldt justerbar forgaffel, Öhlins S46-bagdæmper, USBc-udtag samt en samt en særlig lakering og unikt sædedesign.
Priserne kendes ikke i skrivende stund.