Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
Suzuki kommer nu med en GT-udgave af den fornyede GSX-S 1000, som blev afsløret tidligere på året. Motoren med rødder i GSX-R 1000 er gjort Euro 5-klar – bl.a. med ride by wire-styret indsprøjtning og Suzuki Intelligent Ride System (SIRS), der rummer tre køreprogrammer, 5-trins traction control, tovejs quickshift og cruise control. Den yder som før 150 hk ved 11.000 o/m, men Suzuki lover, at kræfterne i bund og mellemområde er forbedret. Det maksimale moment hedder 106 Nm.
Fra den afklædte søstermodel kommer teknikken i den nye GT-model, som må forventes at afløse den hidtidige F-udgave. En fyldig helkåbe i samme nye, skarpe designsprog, som den nye GSX-S 1000 fører sig frem med, sikrer fornuftig læ for fartvinden. Og bag det halvhøje kåbeglas sidder et nyt, infomættet 6,5” TFT-display i farver med bl.a. nat-visning og mulighed for opkobling til smartphone.
KYB-affjedringen og Brembo-bremserne fra GSX-S er uforandrede, hvilket vil sige, at kontakten med asfalten klares af en 43 mm upside down-gaffel og en monodæmper med mulighed for justering af fjederforspænding og returdæmpning. Forhjulets radialt monterede Brembo-monoblokcalipere griber om 310 mm skiver.
Sortimentet af ekstraudstyr vil bl.a. omfatte højere kåbeglas og praktiske sidetasker.
Vi kender endnu ikke hverken pris eller dansk lanceringstidspunkt for GSX-S 1000 GT.