Vi ankom til teamet torsdag eftermiddag, og det var tydeligt at mærke teamets glæde ved Michaels fremmøde, og de var straks interesserede i status på Michaels håndskade (ved en lægekontrol for bare tre uger siden viste billeder af skaden desværre, at der endnu er lang vej til heling).
Fredag morgen var det første gensyn med Aragon siden marts 2011, men det viste sig at banen ikke var glemt, idet tiderne var knap 3 sek. hurtigere end ved Michaels første optræden med en Aprilia RSV4. Der var dog stor afstand til de hurtigste, men en gåtur fredag aften på banen med teamejeren, den flerfoldige spanske mester Manuel Hernandez, gav Michael et par ideer til forbedringer. På cyklen blev der ændret alt fra balance, gearing og traction control til enginebraking.
Allerede i første tidtagning lørdag morgen kunne resultatet af ændringerne ses, og der kom forbedringer på godt 1,5 sek. Inden anden tidtagning blev der finpudset lidt på opsætningen, og trods temperaturer på ca 35°C lykkedes det at forbedre med yderligere 1,3 sek., hvilket gav en startplacering som nr. 17, men dog kun 0,6 sek. fra top 10. Efter denne præstation var vi forsigtige optimister i forhold til eventuel pointtagning.Heat 1 blev efter en kanonstart som ventet et hundeslagsmål, hvor Michael blev presset helt af banen i første sving, men kom med igen i en gruppe på seks mand, der skubbede og kæmpede om placeringerne. Michael lagde sig midt i gruppen og afventede, hvilket skulle vise sig at være klogt, idet flere begik fejl og opbrugte deres dæk. Og hen mod slutningen kørte Michael sig stille og roligt op på en flot 11.-plads.
I heat 2 lavede Michael igen en kanonstart, og igen blev han presset af banen i første sving, men tabte mindre end i heat 1. Denne gang kæmpede han indædt i en 4-mandsgruppe hele vejen til mål, og han lå tre omgange før mål på en 10.-plads, men desværre slap dækkene op, og han måtte se sig overhalet og fik endnu en gang en 11.-plads. Michael var naturligvis ærgerlig, men samtidig tilfreds med sine flotte præstationer.
Billedet øverst viser, hvor hårdt de gik til den på Aragon. Michael blev heldigvis ikke kørt af, da køreren på indersiden styrtede, men danskeren mærkede et bump og oplevede, at bagenden kortvarigt skred ud.
Næste afdeling af CEV-mesterskabet køres på Catalunya om 2 uger.