Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
Triumph Motorcycles kommer nu med en opdatering til den avancerede, semi-aktive Showa-affjedring på adventuremaskinen Tiger 1200, som reducerer sædehøjden ved lav hastighed.
Den nye Active Preload Reduction-funktion mindsker fjederforspændingen på bagdæmperen og reducerer således sædehøjden, når Tiger 1200 nærmer sig standsning.
På GT, GT Pro og GT Explorer er sædehøjden i 850-870 mm (indstillelig), mens den for Rally Pro og Rally Explorer er 875-895 mm. Derudover giver et lavere sæde fra Triumph’s tilbehørsprogram mulighed for at sænke sædehøjden yderligere 20 mm, hvilket giver en minimumssædehøjde på 830 mm på GT og 855 mm på Rally-modellerne.
Den nye “Active Preload Reduction” funktion betyder, at disse sædehøjder kan reduceres yderligere. Afhængigt af den kombinerede vægt af kører, passager og bagage kan denne funktion sænke sædehøjden med op til 20 mm, når motorcyklen standser, hvilket gør det nemmere at nå underlaget med flad fod. Køber du en ny Tiger, får du adgang til denne nye funktion ved blot at trykke på joystick’ens ‘Home’-knappen i et sekund.
Hos Triumph er man stolte af denne nye feature, som også ses hos bl.a. Harley-Davidson’s Pan America og Ducati Multistrada:
– Den nye Tiger 1200-serie er allerede en global succes, der tiltrækker nye fans og øger Triumph’s andel i dette stærkt konkurrenceprægede segment. Denne nye funktion kan aktiveres i farten, sænker tyngdepunktet ved lavere hastigheder, gør motorcyklen endnu mere håndterbar, giver kørerne mere selvtillid ved lave hastigheder og bedre kontakt med underlaget, når de stopper, siger produktchef Steve Sargent.
Den nye opdatering vil være tilgængelig for nuværende Tiger 1200-ejere via deres Triumph-forhandler, når det er tid til næste service.