Vi kører Yamaha’s nye MT-07

Sophie West prøvekører netop nu 2021-udgaven af Yamaha MT-07 ved den franske riviera.

På trods af pandemien præsenteres motorcykelnyhederne i uformindsket tempo, og i skrivende stund er vor kollega Sophie West på den franske riviera for at prøvekøre Yamaha’s opdaterede MT-07.

Den populære streetbike repræsenterer de 2-cylindrede i Yamaha’s “Dark side of Japan”-univers med en crossplane-motor (CP2), der har en krumtapforsætning på 270 grader, som giver en behagelig motorgang.

Siden lanceringen har MT-07 været Danmarks mest solgte motorcykelmodel, og med en pris på 84.990 kr. kan 2021-udgaven meget vel fortsætte i samme spor. Den nye generation af MT-07 er uændret, når det gælder stel og affjedring samt store dele af motoren. Den er selvfølgelig gjort Euro 5-klar med bl.a. optimerede kanaler i topstykket og ny mapping i indsprøjtningen. En ny udstødning med et markant varmeskjold på afgangsrørene er også kommet til. De nye emissionskrav har reduceret ydelsen en smule, så MT-07 nu yder 73 hk i stedet for 75 og 67 Nm mod tidligere 68. 

Bremseskiverne er vokset fra 282 mm til 298 mm, men de 4-stemplede calipere er de samme som på forgængeren. Yamaha’ens front er frisket op med en skarpere skåret forlygte med LED-teknologi, LED-blink og et multifunktionsinstrumentation ovenover. Styret er også blevet bredere, og originaldækkene er nu de mere sportslige Michelin Pilot Road 5-dæk.

Læs Sophies prøvekørsel af MT-07 i et kommende nummer af Bike powered by Motorrad.

Annonce

Annonce

Screenshot