Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
Yamaha løfter nu sløret for Tracer-9 programmet i 2025, og der er udsigt til adskillige opdateringer på mellemklassens mest solgte sportstourer til den kommende sæson.
Modellen får bl.a. advarselsblink ved hårde opbremsninger, ny 7″ TFT-instrumentering og nye kontakter. Samtidig bliver Yamaha’s netop introducerede gearskifte-automatik en valgmulighed på Tracer 9 og 9 GT, mens systemet bliver standardudstyr på Tracer 9 GT+.
Ergonomien forbedres med nydesignet styr, et fladere og mere komfortabelt polstret sæde, som er slankere fortil. Dermed bliver det nemmere at nå underlaget, selv om sædehøjden i specifikationerne hedder 845 mm. Denne kan i øvrigt hæves 15 mm uden brug at værktøj. Vælger man at få sin Tracer 9 leveret med Y-AMT-automatgear har motorcyklen desuden blinklys, der slukker selv, og 10-trins styrvarme. Førersæde med varme fås som ekstraudstyr.
GT-versionen af Tracer 9 har et højere udstyrsniveau end TRACER 9 basismodellen, og den introducerer Yamaha’s avancerede matrix LED-forlygteteknologi og har derudover elektronisk styret affjedring, elektrisk justerbar vindskærm, opvarmet styrgummi, smart key og connectivity. Også Yamaha’s 3.-generations-quickshifter og blinklys, der slukker selv, er standardudstyr, og versionen med Y-AMT har desuden Vehicle Hold Control til nemmere starter op ad bakke samt Unified Brake System.
Tracer 9 GT+ er sportstourer-seriens flagskib, som leveres med den komplette teknologipakke. Standardudstyret omfatter Y-AMT, adaptiv fartpilot, 30-liters sidetasker med centrallås, registrering af blinde vinkler, baggrundsbelyste kontakter, dæktrykskontrolsystem og kæde med DLC-belagte ruller, der forlænger kædens levetid.
Priserne offentliggør Yamaha efter næste uges udstilling i Milano.